Köpvillkor

Köpvillkor

Priser och betalning

När du handlar på babykittet.se ingår alltid moms i det angivna priset. Alla beställningar är fraktfria inom Sverige. Du kan känna dig trygg i att handla på babykittet.se med svenska kort utställda av Visa eller MasterCard.

Du kan välja att betala med betalsättet ”Klarna Checkout” i samarbete med Klarna. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431) villkor. Först bekräftas ditt köp och sedan har du möjlighet att välja hur du vill betala. Vi erbjuder betalningsmetoderna kort och direktbetalning via bank. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år. Vi erbjuder dessutom betalsättet ”Klarna faktura” i samarbete med Klarna. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. När du har fått hem din faktura kan du, istället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en delbetalning. För att kunna beställa mot faktura måste du vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 24% vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Vid utebliven betalning kan fordran komma att lämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Klarna förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Rabattkoder kan ej kombineras med andra kampanjerbjudanden.

Beställning

En orderbekräftelse skickas automatiskt till din e-postadress efter beställning. När ett köp har slutförts går det inte att ändra i beställningen. Om din beställning inte har hunnit skickas kan vi avbryta leveransen. Vi förbehåller oss rätten att avbryta beställningen om vi anser oss ha anledning till det.

Leverans

Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av varorna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Leveranstid på lagervaror är vanligen 5-10 arbetsdagar. Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt. I de få fall vi inte har varan på lagret tar leveransen något längre tid då vi får vänta in leverans av våra egna leverantörer. I dessa fall blir du kontaktad. Vid hemleverans inom Sverige tillkommer en avgift på 199 kronor. Vi samarbetar med DHL.

Ej uthämtade paket

Ditt paket finns endast kvar på ditt uthämtningsställe i max 14 dagar. Ej uthämtade paket returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kund kostnader för hanteringsavgift och returfrakt. Hanteringsavgiften är för närvarande 299 kronor. Ej mottagna paket som levererats med hemkörning debiteras med en hanteringsavgift på 299 kronor samt en returfraktkostnad på 1199 kronor.

Retur- och ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden. Kontakta kundtjänst på kontakt@babykittet.se och beskriv vad du vill returnera eller ångra.

Reklamation

Om det skulle vara något fel på din vara när den har kommit hem till dig ber vi dig kontakta vår kundtjänst på kontakt@babykittet.se innan du skickar tillbaka varan till oss så återkommer vi med information om hur du ska gå tillväga. Vi hanterar reklamationer på egen hand och om ytterligare service behövs används utvalda samarbetspartners.

Vid eventuella fraktskador behöver vi anmäla transportskadan till vår transportör inom 1-2 arbetsdagar för att vi ska kunna reklamera skadan. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att varan är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Tänk på att alltid spara originalförpackning för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

Vid reklamation står vi för fraktkostnaden. Vi kan däremot inte ersätta fraktkostnaden om du har skickat en reklamation på egen hand utan att först ta kontakt med kundtjänst på kontakt@babykittet.se.

Privat policy

När du lägger din beställning hos babykittet.se uppger du dina personuppgifter. I samband med ditt köp och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta kundtjänst på kontakt@babykittet.se för frågor om personuppgiftshantering.

Övrigt

Vi reserverar oss för att varor tillfälligt kan vara slut. Vi reserverar oss för text-, pris- eller bildfel.