Frågor & svar

Frågor & svar

Beställning

Jag har problem med att lägga en beställning på babykittet.se, hur gör jag?

Du kan antingen klicka på ”Shop” i menyn uppe till höger eller klicka på bilden ”Babykit” som finns på första sidan. Klicka på vår logga eller hem-ikonen för att komma till första sidan.

I produktbiblioteket kan du lägga en vara i varukorgen genom att klicka på + ikonen som visas när du håller pekaren över produktbilden. Du kan även lägga till en vara genom att gå till produktsidan.

När du är nöjd med antal varor klickar du på varukorgen i menyn uppe till höger, där kan du välja att ”Visa varukorgen” eller gå ”Till kassan”.

I kassan fyller i dina uppgifter. Välj betalningssätt.

Kan jag avbryta/ändra eller lägga till i en befintlig beställning?

Om din beställning inte har hunnit skickas kan vi avbryta leveransen. Kontakta oss för att få information.

Det går inte att lägga till en vara i en redan gjord beställning. Du måste göra en ny beställning. Skriv gärna en kommentar om att du har lagt två beställningar och önskar att få dem skickade samtidigt.

Hur vet jag att min order gått igenom?

Du får en orderbekräftelse till den e-post du uppgav vid beställningen. Har du inte fått någon bekräftelse, kontakta oss.

Hur gör jag om en vara jag vill beställa är tillfälligt slut i lager?

Om en vara är slut går den inte att beställa för tillfället. Vi informerar på produktsidan när vi förväntar oss att ha produkten i lager igen.

Kan jag påverka färgvalen av produkter?

Vi försöker färgmässigt att leverera unisex-produkter. Vissa produkter köps in i blandade färger från leverantören och detta är inget vi kan påverka. Det gäller exempelvis nappflaskor och skedar.

De produkter som har en bestämd färg i sin beskrivning levereras i den färgen.

Du kan skriva i kommentarsfältet i kassan om du har ett önskemål gällande färg så försöker vi ta hänsyn till det. Uppge Pojke eller Flicka.

Betalning

Vilka olika betalningssätt finns det?

Vi använder en säker betallösning i samarbete med Payson. Du kan välja mellan kortbetalning, bankbetalning och betalning via faktura. Vid köp över 300 kr och vid val av faktura som betalningssätt, erbjuder vi även delbetalning som alternativ.

Jag har inte fått något kvitto

Det kan vara så att din beställning inte gick igenom eller så har du uppgett en felaktig e-post. Kontakta oss så hjälper vi dig att se vad som hänt.

Varför går inte min betalning igenom?

Kontrollera att du uppgett din personliga information korrekt och försök sedan igen alternativt välj ett annat betalsätt.

Betalningslösningen Payson ansvarar för kreditupplysningar. Vänligen vänd dig till ditt kortföretag för hjälp vid nekat kortköp. Om du nekas betalning med PaysonFaktura ber vi dig att kontakta Payson AB.

Hur använder jag en presentkortskod?

Ett presentkort gäller 1 år från och med inköpsdagen. Har du fått ett presentkort skriver du in medföljande kod vid varukorgen eller i kassan så dras summan av från totalen.

Leverans

Vad kostar frakten?

Vi strävar efter att det skall vara så enkelt som möjligt. Därför tillkommer ingen kostnad för frakt.

Kan man få hemleverans?

Vi erbjuder hemleverans till en fast kostnad av 279 kr oavsett antal kit som beställs. Detta tillval finns i varukorgen.

Levererar Babykittet även utomlands?

Eftersom våra produkter i kitten är anpassade till den svenska marknaden kommer vi inte ha valet att skicka utomlands på hemsidan. Vill du ha hjälp med att skicka paketet utomlands kan du kontakta oss.

Vad är leveranstiden?

Vi levererar vanligen mellan 5-10 arbetsdagar. Skulle en försening ske kommer du att informeras om detta.

Varför skickas beställningen till faktureringsadressen vid betalning genom faktura?

För att förhindra eventuella bedrägerier skickar vi beställningen till faktureringsadressen om du väljer faktura som betalningssätt. Detta för att inte någon okänd skall kunna beställa i ditt namn.

Ångerrätt & garanti

Hur returnerar jag en vara?

Kontakta oss och beskriv vad du vill returnera. Du får då själv stå för returkostnaden. Varan ska vara oanvänd och i originalskick i originalförpackning med tillhörande etiketter och emballage.

Hur reklamerar jag en vara?

Hör av dig till oss så informerar vi dig hur du ska gå tillväga.

Kan jag byta en produkt?

Då vi erbjuder kit har du tyvärr ingen möjlighet att byta ut en produkt i kittet såvida den inte är skadad. Kontakta i så fall oss så hjälper vi dig.

Hittade du inte svar på din fråga?